Friday, December 19, 2008

Magusad kingitused

Mulle meeldib jõuludeks saada ja teha söödavaid kingitusi. Sel aastal olen keetnud moose, küpsetanud küpsiseid, teinud piprakastet ja valmistanud jõulušokolaadi. Šokolaad tuli väga hea ja ahvatleva välimusega. Muidugi on see sulleri šokolaaditegu, ehk siis šokolaadi teeb ju tegelikult vabrik, mina teen sellest omamoodi variandi. Paar päeva tagasi tegin jõulupakkidesse panemiseks kaneeli ja apelsiniga maitsestatud pähklišokolaadi. Sellised kingitused on minu arust südamega tehtud ja väga inspireerivad. Mulle meeldib neid pakkida ja kenasti kingitusteks kaunistada.

Jõulušokolaad
500 g tumedad šokolaadi (vähemalt 50% kakaod)
100 g valget šokolaadi
250 g mandleid ja pähkleid
2 tl kaneeli
1 apelsini riivitud koor
Rösti mandlid ja pähklid tasasel kuumusel. Mina kasutasin mandleid, sarapuupähkleid ja pekaanipähkleid. Sulata šokolaad vesivannil, tume ja valge eraldi. Lisa tumedale šokolaadile apelsinikoor ja pähklid ning valgele šokolaadile kaneel. Vooderda küpsetusplaat pärgamendiga ja vala tumeda šokolaadi segu plaadile ja silu pind. Nüüd sega ettevaatlikult lusikatäite kaupa valget šokolaadi sumeda hulka moodustades siiru-viirulisi mustreid. Kata plaat toidukilega ja pane külma kohta seisma. Mõne tunni pärast või järgmisel päeval on šokolaad valmis, et lõigata või murda tükkideks.



No comments: